Най-голямата рекламна агенция издава новите маркетингови трендове
Чували ли сте за WPP? Не? Това не говори добре за вас, ако сте в сферата на бизнеса или информационните технологии, рекламата или просто бизнесмен, който има големи цели за фирмата и приходите си. Ок, да предположим, че можем да ви простим, че не знаете кои са WPP. Ще ви кажем веднага – това е най-голямата в света рекламна агенция и тя, така да се каже, дърпа конците на световния рекламен бранш в момента. Това, което обаче не бихме могли да ви простим е да подминете тазгодишните съвети и насоки на агенцията. Добрата новина е, че WPP ги огласи публично и днес, ние ще ви ги представим накратко и разбираемо. Ето кои са новите маркетингови трендове в бизнеса, за които WPP съветва да сте нащрек през 2016 година:
1. Консолидиране на индивидуалните индустрии
Ако в миналото всяка индустрия работеше сама за себе си и ако тя е била една независима единица, в днешно време нещата се обръщат с 360 градуса, защото бизнесът вече е едно цяло и не можем да говорим за бизнес на таблети от бизнеса на смартфони, например. Те си взаимодействат, а освен това и създават микрониши на действие в напълно различни икономически сфери, като например хранително-вкусова промишленост или козметиката.
2. Корпоративната социална отговорност вече не е препоръка, а правило за успех
Накратко, ако вашият бизнес не е корпоративно социално отговорен и в момента търпи страхотен успех, големи приходи и популярност сред аудиторията, това няма да трае вечно. Напротив – скоро за вас приказката ще приключи, защото аудиторията „се кланя“ и предпочита фирми, които правят нещо наистина полезно, а не самоцелно продават, строят или прокарват само и единствено с цел печалба. Връзката с обществото, вашият принос към него е от ключово значение и за вашия бизнес просперитет.
3. Масов растеж на търговията на дребно
Търговията на едро вече е отживелица именно заради интернет. Всеки днес може да стане търговец, та макар и само онлайн. Масовото преминаване към търговията на дребно се свързва и с идеята за обръщане поглед към индивидуалния клиент. Аудиторията вече не е просто маса хора, а сбор от личности, които си имат свое собствено виждане за вас, които имат свой собствен шопинг лист, който следват и спазват в магазина. Ако обаче вие сте лидер в търговията на едро, съвсем не означава, че трябва да започнете да продавате на дребно, а напротив – да промените само стратегията си, имайки на предвид по-голямото количество дребни търговци.
4. Излишъкът на производство влиза в конфликт с липсата на човешки капитал
Машинното производство и компютаризирането на отделните бизнес дейности създаде предпоставка хората да отказват да вършат определена работа, защото осъзнават, че вече системата може да я свърши, което и създава повече индивидуални бизнес единици и още по-силно настървава конкуренцията. Това следствие, респективно, води и до друго такова – свръх производството, което намалява природния ресурс, застрашава планетата и отправя към маркетинга предизвикателството да отговори на всички потребителски въпроси, свързани с опазването на околната среда подобаващо.